تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی شبکه فیبر نوری به زبان ساده

خانه / فیبر نوری / تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی شبکه فیبر نوری به زبان ساده

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی شبکه فیبر نوری به زبان ساده

در این جا می خواهیم راه اندازی یک لینک فیبر نوری را از ابتدا با تجهیزاتی که لازم است را به زبان ساده توضیح دهیم .

همانطور که میدانیم کابل شبکه برای مسافت های زیر ۱۰۰ متر کاربرد دارد و برای مسافت بالاتر یا مجبور به قرار دادن سوئیچ در بین راه یا استفاده از فیبر نوری هستیم .

برای برقراری لینک فیبر نوری تجهیزاتی که نیاز مندیم به قرار ذیل است :

۱کابل فیبر نوری

۲پچ پنل فیبر نوری

۳پیگتیل فیبر نوری

۴جوش فیوژن

۵آداپتور فیبر نوری

۶پچکرد فیبر نوری

۷ماژول فیبر نوری

۸سوئیچ و مبدل فیبر نوری

کابل فیبرنوری  چند نوع دارد که در پستهای قبل به آن اشاره شده است و بسته به تعداد کر و پوشش ها قیمت متفاوتی دارد که از ۴ هزار تومان تا ۱۴ هزار تومان متفاوت است .

فیبر سینگل مد و مولتی مد

برای برقراری یک لینک بسته به تجهیزی که استفاده می کنیم به 1 یا 2 کر نیازمندیم.  در حالت تک کر Send و Receive را روی یک کر انجام می شود که به نوع تجهیز آن سیمپلکس می گویند. در جایی که ترافیک کم و محدودیت استفاده از کر داشته باشیم کاربرد دارد . این نوع تجهیزات گران تر از نوع دوم که داپلکس است می باشد. در مدل داپلکس Send  روی یک کر و  Receive روی کر دیگر انجام میگیرد .

نمایه ای از برش عرضی فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری

بسته به تعداد کری که میخواهیم فیوژن کنیم می توان پچ پنل مورد نظر را تهیه نمود که البته باید به نوع کانکتور پیگتیل خود نیز توجه کنیم.  پچ پنل ها از تک پورت (دو کر) شروع میشود تا انواع بالاتر که قابلیت نصب رو دیواری و یا رک را دارد .

پچ پنل فیبر نوری

 پیگتیل فیبر نوری

پیگتیل فیبر نوری بسته به نوع کابل و سوکت مورد نظر انتخاب می گردد که سینگل مد یا مولتی مد است و برای ایجاد ارتباط و اتصال فیبر به سوئیچ مورد استفاده است .

        

انواع پیگتیل فیبر نوری

جوش فیوژن

برای اتصال کرهای کابل فیبر نوری به پیگتیل ( کابلی که یک سر آن آزاد است و سر دیگر آن سوکت فیبر نوری خورده است)  از دستگاهی بنام فیوژن اسپلایسر استفاده میشود .

جوش فیوژن

آداپتور فیبر نوری

آداپتورها بسته به نوع کابل و نوع سوکت پیگتیل انتخاب می گردد و رابط بین پیگتیل و پچ کرد است که در روی پچ پنل نصب می گردد .

آداپتور فیبر نوری

پچکورد فیبر نوری

پچکردها برای اتصال پچ پنل به سوئیچ یا هر دیوایسی که ورودی فیبر داشته باشد مورد استفاده است که در تهیه آن باید به نوع فیبری که در کابلکشی مورد استفاده قرار داده ایم , تک پورت یا دابلکس بودن و سوکتهای پچ پنل و دیوایس توجه کرد. مثلا SC to LC    یا SC to SC یا ST to SC و .. .

پچکورد فیبر نوری SC to LC

پچکورد فیبر نوری

ماژول فیبر نوری

ماژول فیبر بسته به پهنای باند و تک کر یا دو کر بودن آن انتخاب می گردد.  این ماژول بر روی سوئیچی که پورت فیبر دارد نصب میشود .

ماژول فیبر نوری

   محل قرار گیری ماژول فیبرنوری

کلیه تجهیزات پسیو فیبر نوری توسط شرکت سپیتام ارائه میگردد.

سوئیچ فیبر نوری

برای تبدیل دیتا به نور و برعکس از سوئیچ های فیبر استفاده میشود که میتوان از نوع تک پورت آن که به مدیا کانورتور معروف است و دارای یک پورت فیبر و یک پورت شبکه است استفاده نمود تا انواع بالاتر آن . مدیا کانورتر و PoE سوئیچ فیبر نوری در سیستمهای حفاظتی برای انتقال تصویر دوربین های تحت شبکه استفاده میشود.

مبدل فیبر نوری برای انتقال سیگنال تصویر دوربین آنالوگ می باشد که از تک کانال و چهار کانال تا 64 کانال موجود می باشند.

PoE سوئیچ فیبر نوری 24 پورت

PoE سوییچ فیبر نوری 8 پورت

مدیا کانورتور تک پورت

مبدل فیبر نوری 8 کاناله

همه تجهیزات ارتباطی فیبر نوری فوق با برند ملی SAE  و با گارانتی معتبر شرکت سپیتام موجود می باشند.

دیاگرام یک پروژه نظارت تصویری تحت شبکه

در این دیاگرام به  طور کلی تجهیزاتی که نیاز دارید در یک شبکه فیبر نوری برای انتقال تصویر آنالوگ و دیتای تحت شبکه آورده شده است. در هر پروژه فیبر نوری نحوه کشیدن فیبر و نوع انتخاب دستگاه ها و تجهیزات فیبر نوری اکتیو بسیار اهمیت دارد. برای اشنایی بیشتر با طراحی پروژه های نظارت تصویری در بستر فیبر نوری به سایت شرکت سپیتام سری بزنید و گزارش های مربوط به چند پروه انتقال تصویر در بستر فیبر نوری را مطالعه فرمایید.

http://www.sepitam.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ایمن دانش شهریار
ارتباط از طریق Whatsapp